پرش به محتوا
خانه » مقالات » بخش هورمون و ایمونولوژی

بخش هورمون و ایمونولوژی

    در بخش هورمون و ایمونولوژی مواردی شامل اندازه گیری هورمونهای مترشحه بدن از جمله هومونهای جنسی ٬تیرویدی ٬ پاراتیرويدی ٬ تمورمارکرهای اساسی و مواردی چون غربالگری های سه ماه اول و دوم بارداری و …

    بصورت روزانه و یا هفتگی توسط کارشناسان بخش هورمون و ایمونولوژی مربوطه و تحت نظر مستقیم مسءول فنی با استفاده از جدیدترین متد روز دنیا قابل انجام میباشد. هدف این بخش انجام آزمایشات روتین تخصصی و فوق تخصصی در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از بهترین دستگاهها و کیتهای روز دنیا میباشد که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره شده است.

    ۱-  (انگلیس Siemens کیت مورد استفاده) immulit 2000 Automatic immunoassay analyser

    ۲- Roche Cobas E411 Automatic immunoassay analyser(ECL) (کیت مورد استفاده Roche آلمان)

    ۳-Arrchitect Abbott که جز پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا با روش کمی لومنیسانس با دقت بسیار بالا و زمان بسیار کم جهت اندازه گیری تومور مارکر ها ٬ پنل های تیروپیدی و سایر تست های تخصصی هورمون می باشد.

    همچنین روش ELISA از جمله روش های دستی آزمایشگاهی برای بررسی اختلالات ایمنی بوده که در این روش امکان آنالیز تعدادی نمونه به صورت همزان وجود دارد.

    از دیگر دستگاه ها می توان به IDS/ISYSوChorus نیز اشاره کرد.

    آزمایشگاه دنا دارای بخش‌های ژنتیک، پاتولوژی و بالینی بوده و به مدت 14 سال است که مشغول ارائه خدمات تشخیصی به مردم عزیز میهن مان است. این آزمایشگاه، که به دلایل صنفی در سال 1393 از “نیلوفر” به “دنا” تغییر نام داد، از پیشگامان غربالگری سندرم داون در ایران بوده و تا به حال نتایج بسیار موفقی در پیشگیری از بروز بیماری‌های مادرزادی داشته است. آزمایشگاه دنا همچنین در زمینه‌ غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا فعال بوده و با تمام توان در حال کمک به کاهش اثرات بیماری‌های متابولیک، با تشخیص دقیق و زودهنگام این بیماری‌ها می‌باشد. در صفحه اصلی آزمایشگاه میتوانید به پرتال پرداخت آنلاین و جوابدهی دسترسی داشته باشید.